Do Curricular Changes in History Instruction in Polish Schools Allow for Historical Debates? Re????lections on the Margin of the Image of the Holocaust in History Course Books
Zagłada Żydów. Studia i Materiały, No. 11 (2015), pages: 607-632
Publication date: 2015-12-01
Abstract
Tematyka Holokaustu już dawno weszła do kanonu nauczania w polskich szkołach. Od lat 1999–2001 zagadnienie to obligatoryjnie zaczęto wykładać na lekcjach historii i języka polskiego we wszystkich typach szkół. Uczniowie ostatnich klas szkół podstawowych (w wieku 12–13 lat), gimnazjalnych (15–16 lat) i licealnych (18–19 lat) w zależności od swoich możliwości, dojrzałości emocjonalnej i przygotowania poznawali trudne losy ludności żydowskiej podczas drugiej wojny światowej.
Postęp w nauczaniu o Zagładzie w następnym dziesięcioleciu był imponujący. Uczniowie i nauczyciele wszystkich rodzajów szkół realizowali wiele ciekawych projektów edukacyjnych, pogłębiali i ulepszali metody kształcenia w tym zakresie. Minister edukacji narodowej rekomendował nauczycielom przedmiotów humanistycznych program nauczania o historii i zagładzie Żydów, a uczniom szkół gimnazjalnych i licealnych książkę pomocniczą do nauczania historii w całości poświęconą genezie, przebiegowi i skutkom Holokaustu. Polscy nauczyciele doskonalili swoje umiejętności i pogłębiali wiedzę historyczną o Szoa, uczestnicząc w krajowych i zagranicznych seminariach oraz konferencjach metodycznych. Ich plonem były inspirujące publikacje metodyczne.
Keywords
Holocaust, education, Poland, textbooks, teaching curriculum
License
Copyright (c) 2015 Zagłada Żydów. Studia i Materiały

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
Other articles by the same auhtor(s)
- Robert Szuchta, Piotr Trojański, How to Wrote Textbooks on the Holocaust? Notes on the Review of Zrozumieć Holokaust , Zagłada Żydów. Studia i Materiały: No. 9 (2013)
- Robert Szuchta, Alex Dancyg , Zagłada Żydów. Studia i Materiały: No. 20 (2024)