View No. 11 (2015)

No. 11 (2015)

ISSN:
1895-247X
eISSN:
2657-3571

Publication date:
2015-12-01

Section: Holocust education

Do Curricular Changes in History Instruction in Polish Schools Allow for Historical Debates? Re????lections on the Margin of the Image of the Holocaust in History Course Books

Robert Szuchta

r.szuchta@gazeta.pl

Zagłada Żydów. Studia i Materiały, No. 11 (2015), pages: 607-632

Publication date: 2015-12-01

https://doi.org/10.32927/ZZSiM.491

Abstract

Tematyka Holokaustu już dawno weszła do kanonu nauczania w polskich szkołach. Od lat 1999–2001 zagadnienie to obligatoryjnie zaczęto wykładać na lekcjach historii i języka polskiego we wszystkich typach szkół. Uczniowie ostatnich klas szkół podstawowych (w wieku 12–13 lat), gimnazjalnych (15–16 lat) i licealnych (18–19 lat) w zależności od swoich możliwości, dojrzałości emocjonalnej i przygotowania poznawali trudne losy ludności żydowskiej podczas drugiej wojny światowej.

Postęp w nauczaniu o Zagładzie w następnym dziesięcioleciu był imponujący. Uczniowie i nauczyciele wszystkich rodzajów szkół realizowali wiele ciekawych projektów edukacyjnych, pogłębiali i ulepszali metody kształcenia w tym zakresie. Minister edukacji narodowej rekomendował nauczycielom przedmiotów humanistycznych program nauczania o historii i zagładzie Żydów, a uczniom szkół  gimnazjalnych  i  licealnych  książkę  pomocniczą  do  nauczania  historii w całości poświęconą genezie, przebiegowi i skutkom Holokaustu. Polscy nauczyciele doskonalili swoje umiejętności i pogłębiali wiedzę historyczną o Szoa, uczestnicząc w krajowych i zagranicznych seminariach oraz konferencjach metodycznych. Ich plonem były inspirujące publikacje metodyczne.

License

Copyright (c) 2015 Zagłada Żydów. Studia i Materiały

Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0

Altmetrics

Google Scholar citations - click icon to view

Statistics

Szuchta, R. (2015). Do Curricular Changes in History Instruction in Polish Schools Allow for Historical Debates? Re????lections on the Margin of the Image of the Holocaust in History Course Books. Zagłada Żydów. Studia I Materiały, (11), 607-632. https://doi.org/10.32927/ZZSiM.491

Share it

                            View No. 11 (2015)

No. 11 (2015)

ISSN:
1895-247X
eISSN:
2657-3571

Data publikacji:
2015-12-01

Dział: Holocust education