OBJĘTOŚĆ TEKSTU

MATERIAŁY GRAFICZNE

FORMATOWANIE TEKSTU i WYMAGANIA TECHNICZNE

DODATKOWE WYMAGANIA

Termin nadsyłania propozycji artykułów oraz książek do recenzji do numeru w roku następnym upływa 1 grudnia roku poprzedzającego. Termin składania zaakceptowanych i zamówionych tekstów upływa 1 lutego w roku wydania (jeżeli nie wynika inaczej z Call for Articles)

Opłaty

Redakcja nie pobiera żadnych opłat za przyjęcie , procedowanie, recenzowanie i publikację artykułów.

Ghostwriting

Autorzy publikacji proszeni są o pełne ujawnienie wkładu poszczególnych autorów w powstanie publikacji (w tym informacji o ich afiliacji oraz o autorstwie koncepcji, założeń, metod itp., które wykorzystano przy przygotowaniu publikacji), przy czym główna odpowiedzialność spada na autora zgłaszającego artykuł. W zasadnych przypadkach redakcja będzie zasięgać informacji o źródłach finansowania powstałej pracy, wkładzie instytucji naukowo-badawczych i innych podmiotów.

Redakcja informuje, że „ghostwriting”, „guest authorship” są przejawem nierzetelności naukowej, a wszelkie wykryte przypadki będą demaskowane, włącznie z powiadomieniem odpowiednich podmiotów (instytucje zatrudniające autorów, towarzystwa naukowe, stowarzyszenia edytorów naukowych itp.). 

Rzetelność w nauce stanowi jeden z jej jakościowych fundamentów. Czytelnicy powinni mieć pewność, iż autorzy publikacji w sposób przejrzysty, rzetelny i uczciwy prezentują rezultaty swojej pracy, niezależnie od tego, czy są jej bezpośrednimi autorami, czy też korzystali z pomocy wyspecjalizowanego podmiotu (osoby fizycznej lub prawnej). Dowodem etycznej postawy pracownika naukowego oraz najwyższych standardów redakcyjnych powinna być jawność informacji o podmiotach przyczyniających się do powstania publikacji (wkład merytoryczny, rzeczowy, finansowy etc.), co jest przejawem dobrych obyczajów.

Procedury recenzowania, którymi posługuje się Redakcja "Zagłada Żydów Studia i Materiały", są zgodne z wytycznymi dotyczącymi recenzowania przygotowanymi przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w broszurze Dobre praktyki w procedurach recenzyjnych w nauce.

Wszystkie wskazówki dotyczące szczegółowych zasad formatowania artykułu i bibliografii można znaleźć w instrukcji wydawniczej czasopisma

Rocznik „Zagłada Żydów. Studia i Materiały” działa w zgodzie z Kodeksem Postępowania Komitetu ds. Etyki Wydawniczej stosując Zasady przejrzystości i najlepsze praktyki w publikacjach naukowych (Committee on Publication Ethics – COPE).

  1. Wszystkie teksty zgłaszane do publikacji są poddawane recenzji - wstępnej ocenie przez Redakcję. Weryfikowany jest zakres tematyczny nadesłanego artykułu (pod kątem jego zgodności z tematyka pisma) oraz zgodność z kryteriami formalnymi dla tekstu naukowego oraz stosowanie się autora do instrukcji wydawniczej. Na podstawie wstępnej recenzji co najmniej dwu członków redakcji są one kwalifikowane do dalszej procedury recenzyjnej lub odrzucane. Każdorazowo autor informowany jest o decyzji redakcji. 

  2. Czas oceny nadesłanych manuskryptów:
    a. wstępna ocena - 30-60 dni
    b. recenzja zewnętrzna (double-blind-review) - 60-90 dni
    c. średni czas publikacji artykuł (od zgłoszenia w najwcześniejszym terminie, do ukazania się numeru) - do 290 dni 

Publikacja czasopisma

Czasopismo ukazuje się regularnie w grudniu każdego roku. Redakcja udostępnia artykuły w otwartym dostępie, stosując zadań Online First, następnie do księgarń trafiają egzemplarze drukowane. 

 

-->

Zasady przygotowania tekstu

Redakcja przyjmuje teksty oryginalne, dotąd niepublikowane, opracowane komputerowo zgłaszane za pośrednictwem systemu OJS 

Przewodnik autora systemu OJS

Instrukcja wydawnicza

STRUKTURA TEKSTU
 

Struktura artykułu naukowego powinna być logiczna, klarowna i zgodna z przyjętymi standardami akademickimi. Oto typowa struktura:

Dane Autora/ki
Imię i nazwisko, afiliacja, adres e-mail, ORCID, nota o autorze/ce

Tytuł
Powinien być precyzyjny i jasno wskazywać na tematykę badania.

Abstrakt
Krótki (100–250 słów) zwięzły opis celu badania, zastosowanej metodologii, najważniejszych wyników oraz wniosków.

Słowa kluczowe
Kilka terminów kluczowych dla omawianej tematyki, które ułatwiają wyszukiwanie artykułu.

Wstęp
Przedstawienie problemu badawczego.
Kontekst teoretyczny i przegląd literatury.
Cel badania i pytania badawcze.

Metodologia
Opis zastosowanych metod badawczych.
Charakterystyka próby i materiałów źródłowych.
Sposób analizy danych.

Wyniki
Prezentacja uzyskanych wyników badań.
Wykresy, tabele, ilustracje (jeśli konieczne).

Dyskusja
Interpretacja wyników w kontekście literatury przedmiotu.
Możliwe ograniczenia badań.
Implikacje dla przyszłych badań.

Wnioski
Podsumowanie kluczowych ustaleń.
Sugestie dotyczące dalszych badań.

Bibliografia
Wykaz cytowanych źródeł według odpowiedniego stylu cytowań (APA, MLA, Chicago itd.).

Podziękowania (opcjonalne)
Wzmianka o osobach i instytucjach, które wsparły badania.

Informacja o finansowaniu (opcjonalne)
Wzmianka o źródłach finansowania prowadzonych badań

 
OBJĘTOŚĆ TEKSTU
  • dział „Studia” – maks. 40 000 znaków łącznie ze spacjami i przypisami,
  • pozostałe działy – maks. 20 000 znaków łącznie ze spacjami i przypisami,
  • recenzje – maks. 15 000 znaków łącznie ze spacjami i przypisami.
  • W przypadkach specyficznych, wyłącznie po uprzednim kontakcie i akceptacji przez Redakcję, dopuszczalna jest objętość przekraczająca powyższe limity.

MATERIAŁY GRAFICZNE

  • Możliwe jest umieszczanie w tekście zdjęć, grafik, wykresów, map. W wersji papierowej są one drukowane w skali odcieni szarości.
  • Konieczne jest podanie ich źródła oraz podpisu w formie zgodnej z wymaganiami posiadacza praw autorskich. Na autorze tekstu ciąży także obowiązek wskazania na rodzaj praw autorskich oraz ich pozyskanie.
  • Materiały graficzne należy załączać w osobnych plikach w formatach jpg (fotografie, ilustracje) lub pdf (wykresy, mapy), w rozdzielczości minimum 300 dpi.

FORMATOWANIE TEKSTU i WYMAGANIA TECHNICZNE

  • format pliku – MS Word (doc lub docx) / OpenOffice (odt),
  • czcionka: Times New Roman, rozmiar 12 pkt., wyjustowanie, interlinia – 1,5 wiersza,
  • tytuły rozdziałów i podrozdziałów: pogrubione, wyrównane do lewej,
  • marginesy: 2,5 cm
  • przypisy dolne: ciągłe, czcionka 10 pkt., pojedyncza interlinia,
  • tytuł pliku: nazwisko oraz dwa pierwsze słowa tytułu rozdzielone podkreślnikami (bez polskich znaków diakrytycznych), np. Nazwisko_Pierwsze_Slowa.doc 
DODATKOWE WYMAGANIA
  • Na pierwszej stronie wyrównane do lewej:
    • imię i nazwisko
    • afiliacja
    • ORCID
    • e-mail
    • Streszczenie artykułu o objętości nie większej niż 600 słów, zawierające ogólne informacje o tekście, opis poruszanych zagadnień, najważniejsze tezy, wnioski
    • Wykaz słów kluczowych – nie więcej niż 8.
    • W przypadku recenzji poniżej danych autora należy podać adres bibliograficzny recenzowanej książki według wzoru: „Recenzja: autor lub redaktor, tytuł, miejsce wydania, wydawca, rok wydania, liczba stron.”
  • Na końcu tekstu:
    • Bibliografia dzieł cytowanych (w układzie: Źródła archiwalne; Opracowania; Strony internetowe). Uwaga: zarówno w przypisach, jak i Bibliografii należy podawać pełne imię/imiona autora/redaktora, a także nazwę wydawcy.
    • Nota o autorze.
  • Opcjonalnie:
    • W pierwszym przypisie informacja o finansowaniu pracy z grantu, w którego ramach powstał artykuł

Termin nadsyłania propozycji artykułów oraz książek do recenzji do numeru w roku następnym upływa 1 grudnia roku poprzedzającego. Termin składania zaakceptowanych i zamówionych tekstów upływa 1 lutego w roku wydania (jeżeli nie wynika inaczej z Call for Articles)

Opłaty

Redakcja nie pobiera żadnych opłat za przyjęcie , procedowanie, recenzowanie i publikację artykułów.

Ghostwriting

Autorzy publikacji proszeni są o pełne ujawnienie wkładu poszczególnych autorów w powstanie publikacji (w tym informacji o ich afiliacji oraz o autorstwie koncepcji, założeń, metod itp., które wykorzystano przy przygotowaniu publikacji), przy czym główna odpowiedzialność spada na autora zgłaszającego artykuł. W zasadnych przypadkach redakcja będzie zasięgać informacji o źródłach finansowania powstałej pracy, wkładzie instytucji naukowo-badawczych i innych podmiotów.

Redakcja informuje, że „ghostwriting”, „guest authorship” są przejawem nierzetelności naukowej, a wszelkie wykryte przypadki będą demaskowane, włącznie z powiadomieniem odpowiednich podmiotów (instytucje zatrudniające autorów, towarzystwa naukowe, stowarzyszenia edytorów naukowych itp.). 

Rzetelność w nauce stanowi jeden z jej jakościowych fundamentów. Czytelnicy powinni mieć pewność, iż autorzy publikacji w sposób przejrzysty, rzetelny i uczciwy prezentują rezultaty swojej pracy, niezależnie od tego, czy są jej bezpośrednimi autorami, czy też korzystali z pomocy wyspecjalizowanego podmiotu (osoby fizycznej lub prawnej). Dowodem etycznej postawy pracownika naukowego oraz najwyższych standardów redakcyjnych powinna być jawność informacji o podmiotach przyczyniających się do powstania publikacji (wkład merytoryczny, rzeczowy, finansowy etc.), co jest przejawem dobrych obyczajów.

Procedury recenzowania, którymi posługuje się Redakcja "Zagłada Żydów Studia i Materiały", są zgodne z wytycznymi dotyczącymi recenzowania przygotowanymi przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w broszurze Dobre praktyki w procedurach recenzyjnych w nauce.

Wszystkie wskazówki dotyczące szczegółowych zasad formatowania artykułu i bibliografii można znaleźć w instrukcji wydawniczej czasopisma

Rocznik „Zagłada Żydów. Studia i Materiały” działa w zgodzie z Kodeksem Postępowania Komitetu ds. Etyki Wydawniczej stosując Zasady przejrzystości i najlepsze praktyki w publikacjach naukowych (Committee on Publication Ethics – COPE).

  1. Wszystkie teksty zgłaszane do publikacji są poddawane recenzji - wstępnej ocenie przez Redakcję. Weryfikowany jest zakres tematyczny nadesłanego artykułu (pod kątem jego zgodności z tematyka pisma) oraz zgodność z kryteriami formalnymi dla tekstu naukowego oraz stosowanie się autora do instrukcji wydawniczej. Na podstawie wstępnej recenzji co najmniej dwu członków redakcji są one kwalifikowane do dalszej procedury recenzyjnej lub odrzucane. Każdorazowo autor informowany jest o decyzji redakcji. 

  2. Czas oceny nadesłanych manuskryptów:
    a. wstępna ocena - 30-60 dni
    b. recenzja zewnętrzna (double-blind-review) - 60-90 dni
    c. średni czas publikacji artykuł (od zgłoszenia w najwcześniejszym terminie, do ukazania się numeru) - do 290 dni 

Publikacja czasopisma

Czasopismo ukazuje się regularnie w grudniu każdego roku. Redakcja udostępnia artykuły w otwartym dostępie, stosując zadań Online First, następnie do księgarń trafiają egzemplarze drukowane.