Zasady przygotowania tekstu

Redakcja przyjmuje teksty oryginalne, dotąd niepublikowane, opracowane komputerowo zgłaszane za pośrednictwem systemu OJS 

Przewodnik autora systemu OJS

Instrukcja wydawnicza

OBJĘTOŚĆ TEKSTU
  • dział „Studia” – maks. 40 000 znaków łącznie ze spacjami i przypisami,
  • pozostałe działy – maks. 20 000 znaków łącznie ze spacjami i przypisami,
  • recenzje – maks. 15 000 znaków łącznie ze spacjami i przypisami.
  • W przypadkach specyficznych, wyłącznie po uprzednim kontakcie i akceptacji przez Redakcję, dopuszczalna jest objętość przekraczająca powyższe limity.

MATERIAŁY GRAFICZNE

  • Możliwe jest umieszczanie w tekście zdjęć, grafik, wykresów, map. W wersji papierowej są one drukowane w skali odcieni szarości.
  • Konieczne jest podanie ich źródła oraz podpisu w formie zgodnej z wymaganiami posiadacza praw autorskich. Na autorze tekstu ciąży także obowiązek wskazania na rodzaj praw autorskich oraz ich pozyskanie.
  • Materiały graficzne należy załączać w osobnych plikach w formatach jpg (fotografie, ilustracje) lub pdf (wykresy, mapy), w rozdzielczości minimum 300 dpi.

FORMATOWANIE TEKSTU i WYMAGANIA TECHNICZNE

  • format pliku – MS Word (doc lub docx) / OpenOffice (odt),
  • czcionka: Times New Roman, rozmiar 12 pkt., wyjustowanie, interlinia – 1,5 wiersza,
  • tytuły rozdziałów i podrozdziałów: pogrubione, wyrównane do lewej,
  • marginesy: 2,5 cm
  • przypisy dolne: ciągłe, czcionka 10 pkt., pojedyncza interlinia,
  • tytuł pliku: nazwisko oraz dwa pierwsze słowa tytułu rozdzielone podkreślnikami (bez polskich znaków diakrytycznych), np. Nazwisko_Pierwsze_Slowa.doc 
DODATKOWE WYMAGANIA
  • Na pierwszej stronie wyrównane do lewej:
    • imię i nazwisko
    • afiliacja
    • ORCID
    • e-mail
    • Streszczenie artykułu o objętości nie większej niż 600 słów, zawierające ogólne informacje o tekście, opis poruszanych zagadnień, najważniejsze tezy, wnioski
    • Wykaz słów kluczowych – nie więcej niż 8.
    • W przypadku recenzji poniżej danych autora należy podać adres bibliograficzny recenzowanej książki według wzoru: „Recenzja: autor lub redaktor, tytuł, miejsce wydania, wydawca, rok wydania, liczba stron.”
  • Na końcu tekstu:
    • Bibliografia dzieł cytowanych (w układzie: Źródła archiwalne; Opracowania; Strony internetowe). Uwaga: zarówno w przypisach, jak i Bibliografii należy podawać pełne imię/imiona autora/redaktora, a także nazwę wydawcy.
    • Nota o autorze.
  • Opcjonalnie:
    • W pierwszym przypisie informacja o finansowaniu pracy z grantu, w którego ramach powstał artykuł

Termin nadsyłania propozycji oraz książek do recenzji do numeru w roku nstępnym upływa 1 grudnia roku poprzedzającego. Termin składania zaakceptowanych i zamówionych tekstów upływa 1 lutego w roku wydania

Ghostwriting

Autorzy publikacji proszeni są o pełne ujawnienie wkładu poszczególnych autorów w powstanie publikacji (w tym informacji o ich afiliacji oraz o autorstwie koncepcji, założeń, metod itp., które wykorzystano przy przygotowaniu publikacji), przy czym główna odpowiedzialność spada na autora zgłaszającego artykuł. W zasadnych przypadkach redakcja będzie zasięgać informacji o źródłach finansowania powstałej pracy, wkładzie instytucji naukowo-badawczych i innych podmiotów.

Redakcja informuje, że „ghostwriting”, „guest authorship” są przejawem nierzetelności naukowej, a wszelkie wykryte przypadki będą demaskowane, włącznie z powiadomieniem odpowiednich podmiotów (instytucje zatrudniające autorów, towarzystwa naukowe, stowarzyszenia edytorów naukowych itp.). 

Rzetelność w nauce stanowi jeden z jej jakościowych fundamentów. Czytelnicy powinni mieć pewność, iż autorzy publikacji w sposób przejrzysty, rzetelny i uczciwy prezentują rezultaty swojej pracy, niezależnie od tego, czy są jej bezpośrednimi autorami, czy też korzystali z pomocy wyspecjalizowanego podmiotu (osoby fizycznej lub prawnej). Dowodem etycznej postawy pracownika naukowego oraz najwyższych standardów redakcyjnych powinna być jawność informacji o podmiotach przyczyniających się do powstania publikacji (wkład merytoryczny, rzeczowy, finansowy etc.), co jest przejawem dobrych obyczajów.

Procedury recenzowania, którymi posługuje się Redakcja "Zagłada Żydów Studia i Materiały", są zgodne z wytycznymi dotyczącymi recenzowania przygotowanymi przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w broszurze Dobre praktyki w procedurach recenzyjnych w nauce.

Wszystkie wskazówki dotyczące szczegółowych zasad formatowania artykułu i bibliografii można znaleźć w instrukcji wydawniczej czasopisma