Wystawa główna Muzeum Polin. Odpowiedź
Zagłada Żydów. Studia i Materiały, Nr 12 (2016), Strony: 679-685
Data zgłoszenia: 2020-10-20Data publikacji: 2016-11-30

Abstrakt
Ocenianie wystawy głównej Muzeum Polin w odniesieniu do jej założeń jako multimedialnej wystawy narracyjnej jest czymś całkiem innym niż zarzucanie jej, że nie jest wystawą innego typu, opartą na obiektach oryginalnych. Rzekoma analiza krytyczna naszej wystawy głównej tak naprawdę oznacza odrzucenie jej założeń; brakuje jednak krytycznej oceny założeń owej analizy, a mianowicie że na skutek braku obiektów oryginalnych multimedialna wystawa narracyjna to de facto „simulakrum”. Punkt wyjścia wystawy głównej Muzeum Polin stanowi opowieść, a wybrane przez nas podejście to „teatr historii” – opowieść snuta w trójwymiarowej przestrzeni, której wątki rozwijają się wraz z kolejnymi krokami zwiedzających. Dążymy do stworzenia Gesamtkunstwerk – totalnego dzieła sztuki, całości większej niż suma jej elementów.
Słowa kluczowe
Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN , wystawa główna
Licencja
Prawa autorskie (c) 2016 Autor&"Zagłada Żydów. Studia i Materiały"

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
Czasopismo publikowane jest w standardzie Diamond Open Access na licencji CC-BY-4.0 Deed - Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowa - Creative Commons
Inne teksty tego samego autora
- Barbara Kirshenblatt-Gimblett, POLIN Museum’s Core Exhibition: A Response , Zagłada Żydów. Studia i Materiały: Nr Holocaust Studies and Materials (2017)
Podobne artykuły
- Sylweriusz B. Królak, Spacerem po getcie. Doświadczenie przestrzeni getta w Łodzi i w Warszawie z perspektywy pieszego , Zagłada Żydów. Studia i Materiały: Nr 16 (2020)
- Joanna Nalewajko-Kulikov, Samuel Kassow, Don’t let the others to write your history , Zagłada Żydów. Studia i Materiały: Nr 5 (2009)
- Jacek Leociak, Cenzor na straży Kościoła. Ocenzurowany pamiętnik Krystyny Modrzewskiej , Zagłada Żydów. Studia i Materiały: Nr 5 (2009)
- Agnieszka Haska, Fotografie , Zagłada Żydów. Studia i Materiały: Nr 8 (2012)
- Justyna Kowalska-Leder, Andrzej Bart, Fabryka muchołapek, Wydawnictwo W.A.B., Warszawa 2010 , Zagłada Żydów. Studia i Materiały: Nr 6 (2010)
- Marta Woźniak, “And the Earth Was Still Moving…” The Massacre of Jews in Szczeglacin in Eyewitness’ Testimonies , Zagłada Żydów. Studia i Materiały: 2010: Holocaust Studies and Materials
- Aleksandra Bańkowska, Między odpowiedzialnością a bezsilnością, ofiarnością a pokusą. Pracownicy opieki społecznej w getcie warszawskim wobec podopiecznych i petentów , Zagłada Żydów. Studia i Materiały: Nr 20 (2024)
- Eliot Niddam Orvietto, Pomoc udzielana Żydom przez zakony we Francji podczas Zagłady. Wprowadzenie do zagadnienia , Zagłada Żydów. Studia i Materiały: Nr 12 (2016)
- Piotr Rypson, Album rysunków Teofili Langnas-Reich w Archiwum Ringelbluma , Zagłada Żydów. Studia i Materiały: Nr 18 (2022)
- Joshua Zimmerman, Odpowiedź na recenzję Dariusza Libionki , Zagłada Żydów. Studia i Materiały: Nr 13 (2017)
<< < 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 > >>
Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.