Wystawa główna Muzeum Polin. Odpowiedź
Zagłada Żydów. Studia i Materiały, Nr 12 (2016), Strony: 679-685
Data zgłoszenia: 2020-10-20Data publikacji: 2016-11-30

Abstrakt
Ocenianie wystawy głównej Muzeum Polin w odniesieniu do jej założeń jako multimedialnej wystawy narracyjnej jest czymś całkiem innym niż zarzucanie jej, że nie jest wystawą innego typu, opartą na obiektach oryginalnych. Rzekoma analiza krytyczna naszej wystawy głównej tak naprawdę oznacza odrzucenie jej założeń; brakuje jednak krytycznej oceny założeń owej analizy, a mianowicie że na skutek braku obiektów oryginalnych multimedialna wystawa narracyjna to de facto „simulakrum”. Punkt wyjścia wystawy głównej Muzeum Polin stanowi opowieść, a wybrane przez nas podejście to „teatr historii” – opowieść snuta w trójwymiarowej przestrzeni, której wątki rozwijają się wraz z kolejnymi krokami zwiedzających. Dążymy do stworzenia Gesamtkunstwerk – totalnego dzieła sztuki, całości większej niż suma jej elementów.
Słowa kluczowe
Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN , wystawa główna
Licencja
Prawa autorskie (c) 2016 Autor&"Zagłada Żydów. Studia i Materiały"

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
Czasopismo publikowane jest w standardzie Diamond Open Access na licencji CC-BY-4.0 Deed - Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowa - Creative Commons
Inne teksty tego samego autora
- Barbara Kirshenblatt-Gimblett, POLIN Museum’s Core Exhibition: A Response , Zagłada Żydów. Studia i Materiały: Nr Holocaust Studies and Materials (2017)
Podobne artykuły
- Stephan Lehnstaedt, Akcja „Reinhardt” w świetle najnowszej niemieckiej literatury przedmiotu , Zagłada Żydów. Studia i Materiały: Nr 13 (2017)
- Boaz Tall, Sądzenie tych którzy nie mogą być sądzeni – procesy kolaborantów w Izraelu , Zagłada Żydów. Studia i Materiały: Nr 2 (2006)
- Feliks Tych, Miriam Chaszczewacka’s Diary , Zagłada Żydów. Studia i Materiały: Nr Holocaust Studies and Materials (2013)
- Redakcja, Od Redakcji , Zagłada Żydów. Studia i Materiały: Nr 7 (2011)
- Joanna Wawrzyniak, Roma Sendyka i in. (red.), Nie-miejsca pamięci 1. Nekrotopografie; Nie-miejsca pamięci 2. Nekrotopologie; Roma Sendyka, Poza obozem. Nie-miejsca pamięci – próba rozpoznania , Zagłada Żydów. Studia i Materiały: Nr 19 (2023)
- Jacek Andrzej Młynarczyk, Ze współpracy polsko-niemieckiej: Międzynarodowe konferencje naukowe poświęcone Polsce pod niemiecką i sowiecką okupacją 1939-1945 w Poznaniu i Zagładzie ludności żydowskiej na polskich terenach wcielonych do Rzeszy w czasie II wojny światowej i Katowicac , Zagłada Żydów. Studia i Materiały: Nr 1 (2005)
- joanna Nalewajko-Kulikov, Trzy kolory: szary. Szkic do portretu Bernarda Marka , Zagłada Żydów. Studia i Materiały: Nr 4 (2008)
- Barbara Engelking, „...Zupełnie zdani jesteśmy na nich...” Relacja ratujących z ukrywanymi na przykładzie dziennika Feli Fischbein , Zagłada Żydów. Studia i Materiały: Nr 4 (2008)
- Tomasz Żukowski, Jan Borowicz, Pamięć perwersyjna. Pozycje polskiego świadka Zagłady [Tomasz Żukowski] , Zagłada Żydów. Studia i Materiały: Nr 17 (2021)
- Piotr Chruścielski, Joanna Ostrowska, Oni, Homoseksualiści w III Rzeszy [Piotr Chruścielski] , Zagłada Żydów. Studia i Materiały: Nr 17 (2021)
<< < 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 > >>
Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.