Wystawa główna Muzeum Polin. Odpowiedź
Zagłada Żydów. Studia i Materiały, Nr 12 (2016), Strony: 679-685
Data zgłoszenia: 2020-10-20Data publikacji: 2016-11-30

Abstrakt
Ocenianie wystawy głównej Muzeum Polin w odniesieniu do jej założeń jako multimedialnej wystawy narracyjnej jest czymś całkiem innym niż zarzucanie jej, że nie jest wystawą innego typu, opartą na obiektach oryginalnych. Rzekoma analiza krytyczna naszej wystawy głównej tak naprawdę oznacza odrzucenie jej założeń; brakuje jednak krytycznej oceny założeń owej analizy, a mianowicie że na skutek braku obiektów oryginalnych multimedialna wystawa narracyjna to de facto „simulakrum”. Punkt wyjścia wystawy głównej Muzeum Polin stanowi opowieść, a wybrane przez nas podejście to „teatr historii” – opowieść snuta w trójwymiarowej przestrzeni, której wątki rozwijają się wraz z kolejnymi krokami zwiedzających. Dążymy do stworzenia Gesamtkunstwerk – totalnego dzieła sztuki, całości większej niż suma jej elementów.
Słowa kluczowe
Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN , wystawa główna
Licencja
Prawa autorskie (c) 2016 Autor&"Zagłada Żydów. Studia i Materiały"

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
Czasopismo publikowane jest w standardzie Diamond Open Access na licencji CC-BY-4.0 Deed - Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowa - Creative Commons
Inne teksty tego samego autora
- Barbara Kirshenblatt-Gimblett, POLIN Museum’s Core Exhibition: A Response , Zagłada Żydów. Studia i Materiały: Nr Holocaust Studies and Materials (2017)
Podobne artykuły
- Piotr Filipkowski, Piotr M.A. Cywiński, Auschwitz. Monografia Człowieka [Piotr Filipkowski] , Zagłada Żydów. Studia i Materiały: Nr 17 (2021)
- Daniel Logemann, Europejski wymiar Zagłady w książkach niemieckich historyków, czyli jak pisać o przemocy wobec Żydów wymierzonej nie przez Niemców , Zagłada Żydów. Studia i Materiały: Nr 14 (2018)
- Robert Szuchta, Alex Dancyg , Zagłada Żydów. Studia i Materiały: Nr 20 (2024)
- Jacek Leociak, Literatura dokumentu osobistego jako źródło do badań nad Zagładą Żydów (Rekonesans metodologiczny) , Zagłada Żydów. Studia i Materiały: Nr 1 (2005)
- Joanna Tokarska-Bakir, Logika uniku. O protokole audiencji Josepha Tenenbauma u prymasa Augusta Hlonda 3 czerwca 1946 r , Zagłada Żydów. Studia i Materiały: Nr 14 (2018)
- Paweł Smoleński, Czy autor powinien być katonem? [Michał Wójcik, Zemsta] , Zagłada Żydów. Studia i Materiały: Nr 17 (2021)
- Maria Ferenc, „Zrozumiałe, że zostajemy na miejscu”. Działacze chalucowi wobec perspektywy ucieczki z okupowanej Polski , Zagłada Żydów. Studia i Materiały: Nr 19 (2023)
- Aleksandra Bańkowska, Jan Láníček, Jan Lambertz (red.), More than Parcels: Wartime Aid for Jews in Nazi Camps and Ghettos , Zagłada Żydów. Studia i Materiały: Nr 19 (2023)
- Alicja Podbielska, Święta rodzina z Markowej: kult Ulmów i polityka historyczna , Zagłada Żydów. Studia i Materiały: Nr 15 (2019)
- Bella Gutterman, Na warcie – o Cywii Lubetkin po aryjskiej stronie Warszawy i w powstaniu warszawskim , Zagłada Żydów. Studia i Materiały: Nr 8 (2012)
<< < 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 > >>
Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.