Wystawa główna Muzeum Polin. Odpowiedź
Zagłada Żydów. Studia i Materiały, Nr 12 (2016), Strony: 679-685
Data zgłoszenia: 2020-10-20Data publikacji: 2016-11-30

Abstrakt
Ocenianie wystawy głównej Muzeum Polin w odniesieniu do jej założeń jako multimedialnej wystawy narracyjnej jest czymś całkiem innym niż zarzucanie jej, że nie jest wystawą innego typu, opartą na obiektach oryginalnych. Rzekoma analiza krytyczna naszej wystawy głównej tak naprawdę oznacza odrzucenie jej założeń; brakuje jednak krytycznej oceny założeń owej analizy, a mianowicie że na skutek braku obiektów oryginalnych multimedialna wystawa narracyjna to de facto „simulakrum”. Punkt wyjścia wystawy głównej Muzeum Polin stanowi opowieść, a wybrane przez nas podejście to „teatr historii” – opowieść snuta w trójwymiarowej przestrzeni, której wątki rozwijają się wraz z kolejnymi krokami zwiedzających. Dążymy do stworzenia Gesamtkunstwerk – totalnego dzieła sztuki, całości większej niż suma jej elementów.
Słowa kluczowe
Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN , wystawa główna
Licencja
Prawa autorskie (c) 2016 Autor&"Zagłada Żydów. Studia i Materiały"

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
Czasopismo publikowane jest w standardzie Diamond Open Access na licencji CC-BY-4.0 Deed - Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowa - Creative Commons
Inne teksty tego samego autora
- Barbara Kirshenblatt-Gimblett, POLIN Museum’s Core Exhibition: A Response , Zagłada Żydów. Studia i Materiały: Nr Holocaust Studies and Materials (2017)
Podobne artykuły
- Anna Bikont, „Raz napadł na nas młody chłopak i strzelał, myśmy już nie uciekali”. Morderstwa popełniane przez członków AK i BCh na Żydach ze wsi Strzegom , Zagłada Żydów. Studia i Materiały: Nr 10 (2014)
- Bob Moore, W cieniu Anny Frank. Szanse Żydów na przeżycie w okupowanej Holandii , Zagłada Żydów. Studia i Materiały: Nr 10 (2014)
- Omer Bartov, Wołanie krwi brata twego. Rekonstrukcja ludobójstwa w lokalnej skali , Zagłada Żydów. Studia i Materiały: Nr 10 (2014)
- Jakub Kumoch, W niewoli własnych wierzeń, czyli komu przeszkadza nowa wiedza o paszportach Ładosia - Polemika z artykułem Paszporty złudzeń. Sprawa paszportów południowoamerykańskich widziana z Będzina Michała Sobelmana , Zagłada Żydów. Studia i Materiały: Nr 16 (2020)
- Ewa Mork, Otwarcie Norweskiego Centrum Badań nad Zagładą w Oslo , Zagłada Żydów. Studia i Materiały: Nr 3 (2007)
- Marcin Kula, Szuflada z dokumentami [Czarna księga, red. Wasilij Grossman, Ilja Erenburg, oprac. Joanna Nalewajko-Kulikov] , Zagłada Żydów. Studia i Materiały: Nr 17 (2021)
- Piotr M. Majewski, Recenzja: Anna Hájková, The Last Ghetto. An Everyday History of Theresienstadt, New York: Oxford University Press, 2020, 364 s. , Zagłada Żydów. Studia i Materiały: Nr 18 (2022)
- Paweł Szypulski, Janina Struk, Holokaust w fotografiach. Interpretacja dowodów , Zagłada Żydów. Studia i Materiały: Nr 3 (2007)
- Agnieszka Haska, Sara Kadosh, We Think of you as an Angel: Shaul Weingort and the Rescue of Jews During the Holocaust [Agnieszka Haska] , Zagłada Żydów. Studia i Materiały: Nr 17 (2021)
- Katharina Friedla, Angelika Benz, Handlanger der SS. Die Rolle der Trawniki-Männer im Holocaust , Zagłada Żydów. Studia i Materiały: Nr 12 (2016)
<< < 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 > >>
Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.