View No. 12 (2016)

No. 12 (2016)

ISSN:
1895-247X
eISSN:
2657-3571

Publication date:
2016-11-30

Section: Holocaust commemorations

POLIN Museum’s Core Exhibition: A Response

Barbara Kirshenblatt-Gimblett

redakcja@holocaustresearch.pl
https://orcid.org/0000-0002-4786-8283

Museum of the History Polish Jews POLIN

Zagłada Żydów. Studia i Materiały, No. 12 (2016), pages: 679-685

Publication date: 2016-11-30

https://doi.org/10.32927/ZZSiM.453

Abstract

Ocenianie wystawy głównej Muzeum Polin w odniesieniu do jej założeń jako multimedialnej wystawy narracyjnej jest czymś całkiem innym niż zarzucanie jej, że nie jest wystawą innego typu, opartą na obiektach oryginalnych. Rzekoma analiza krytyczna naszej wystawy głównej tak naprawdę oznacza odrzucenie jej założeń; brakuje jednak krytycznej oceny założeń owej analizy, a mianowicie że na skutek braku obiektów oryginalnych multimedialna wystawa narracyjna to de facto „simulakrum”. Punkt wyjścia wystawy głównej Muzeum Polin stanowi opowieść, a wybrane przez nas podejście to „teatr historii” – opowieść snuta w trójwymiarowej przestrzeni, której wątki rozwijają się wraz z kolejnymi krokami zwiedzających. Dążymy do stworzenia Gesamtkunstwerk – totalnego dzieła sztuki, całości większej niż suma jej elementów.

License

Copyright (c) 2016 Zagłada Żydów. Studia i Materiały

Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0

Altmetrics

Google Scholar citations - click icon to view

Statistics

Kirshenblatt-Gimblett, B. (2016). POLIN Museum’s Core Exhibition: A Response. Zagłada Żydów. Studia I Materiały, (12), 679-685. https://doi.org/10.32927/ZZSiM.453

Share it

                            View No. 12 (2016)

No. 12 (2016)

ISSN:
1895-247X
eISSN:
2657-3571

Data publikacji:
2016-11-30

Dział: Holocaust commemorations