Głos ofiary i estetyka melodramatu w historii
Zagłada Żydów. Studia i Materiały, Nr 5 (2009), Strony: 221-240
Data zgłoszenia: 2020-10-16Data publikacji: 2009-11-09

Abstrakt
Ostatnio opublikowana książka Saula Friedländera pt. Nazi Germany and the Jews: The Years of Extermination oferuje nowy, błyskotliwy model literackiej reprezentacji tak krańcowych doświadczeń jak Zagłada. Artykuł przedstawia porównawczą analizę osiągnięć i tez Friedländera w integracji 'żydowskich źródeł' do badań historycznych.
Słowa kluczowe
świadek Zagłady , Saul Friedländer , historiografia Holokaustu
Licencja
Prawa autorskie (c) 2009 Autor&"Zagłada Żydów. Studia i Materiały"

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
Czasopismo publikowane jest w standardzie Diamond Open Access na licencji CC-BY-4.0 Deed - Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowa - Creative Commons
Inne teksty tego samego autora
- Amos Goldberg, Czy w Nowym Muzeum Historii Zagłady Yad Vashem znajdziemy „Innego”? , Zagłada Żydów. Studia i Materiały: Nr 7 (2011)
Podobne artykuły
- Stephan Stach, „Duch czasu wycisnął jednak na tej pracy swe piętno”. Historia Zagłady w badaniach Żydowskiego Instytutu Historycznego w okresie stalinowskim , Zagłada Żydów. Studia i Materiały: Nr 13 (2017)
- Dionizjusz Czubala, Pamięć Zagłady w narracji folklorystycznej , Zagłada Żydów. Studia i Materiały: Nr 13 (2017)
- Zofia Wóycicka, Buchenwald revisited , Zagłada Żydów. Studia i Materiały: Nr 13 (2017)
<< < 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45
Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.