Czy w Nowym Muzeum Historii Zagłady Yad Vashem znajdziemy „Innego”?
Zagłada Żydów. Studia i Materiały, Nr 7 (2011), Strony: 343-359
Data zgłoszenia: 2020-12-13Data publikacji: 2011-12-10

Abstrakt
The essay analyzes the main exhibition of Yad Vashem New Holocaust Museum (opened in 2005) as a historical narrative, with particular criticism directed at the forms of narration used. According to the author, the main problem is that the museum’s narration excludes all otherness – it lacks context (only fragmentary historical background of World War II was presented), historical genesis (with the exception of anti-Semitism), real perpetrators, real victims experiencing trauma, discussion of the life of the post-war Diaspora and the topic of non-Jewish victims.
Licencja
Prawa autorskie (c) 2011 Autor&"Zagłada Żydów. Studia i Materiały"

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
Czasopismo publikowane jest w standardzie Diamond Open Access na licencji CC-BY-4.0 Deed - Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowa - Creative Commons
Inne teksty tego samego autora
- Amos Goldberg, Głos ofiary i estetyka melodramatu w historii , Zagłada Żydów. Studia i Materiały: Nr 5 (2009)