Apokryf pod tytułem „Josl Rakower mówi do Boga”. Na marginesie artykułu Michała Borwicza
Zagłada Żydów. Studia i Materiały, Nr 3 (2007), strony: 295-300
Data publikacji: 2007-12-01
Abstrakt
Celem przeprowadzonej przez Michała Borwicza historyczno-literackiej analizy „Josela Rakowera” było udowodnienie apokryficznego charakteru rzekomego „testamentu z warszawskiego getta”. Zainspirowani tezami tego wybitnego krytyka, kreślimy poniżej kilka uwag na temat historii, przynależności gatunkowej i niektórych wątków „Josela Rakowera rozmowy z Bogiem”.
Słowa kluczowe
teksty o Zagładzie, apokryfy
Licencja
Copyright (c) 2007 Zagłada Żydów. Studia i Materiały
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
Inne teksty tego samego autora
- Monika Polit, Mordechaj Chaim Rumkowski – literackie oceny i interpretacje , Zagłada Żydów. Studia i Materiały: Nr 7 (2011)
- Monika Polit, Kronika getta łódzkiego /Litzmannstadt Getto, oprac. Julian Baranowski, Krystyna Radziszewska, Adam Sitarek, Michał Trębacz, Jacek Walicki, Ewa Wiatr, Piotr Zawilski, Archiwum Państwowe w Łodzi, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2009, t. 1–5 , Zagłada Żydów. Studia i Materiały: Nr 6 (2010)
- `Monika Polit, Zvi Kolitz, Josela Rakowera rozmowa z Bogiem. Opowiadanie , Zagłada Żydów. Studia i Materiały: Nr 3 (2007)